‘’Doğu (Kürt) sorunu ancak devrimci yoldan çözüme bağlanabilir. Bu devrimci iktidar uğruna Türk ve Kürt devrimciler, bütün yurtseverler omuz omuza çalışmalıdırlar. Halkların var olan gerçek kardeşliği pekiştirilmeli…’’ (Hüseyin Cevahir)
Hüseyin Cevahir’in babası, ‘oğlumun vücudunda 83 kurşun deliği saydım’ demişti!
1 Haziran 1971 yılında İstanbul Maltepe’de THKP-C önderi Mahir Çayan ağır yaralı, THKP-C merkez komite üyesi Hüseyin Cevahir ise düşmanın kin ve öfkesinin ne kadar büyük olduğunun ifadesi vücuduna sıkılan 83 kurşunla ölümsüzleşmişti. Faşist cellatlar, önce Mahir Çayanı katlettiklerini açıkladılar ama Mahir yaralı, Cevahir katledilmişti.
THKP-C’nin 12 Mart faşist cuntası karşısında direnişi büyütmek ve faşist cuntaya karşı başlattığı mücadelede İsrail Başkonsolosu Ephraim Elrom’un kaçırılıp cezalandırılması sonrasında başlatılan operasyon sonucu polis takibinde kaçarken İstanbul Maltepe’de bir eve sığınan Mahir Çayan ve Hüseyin Cevahir sığındıkları evde Binbaşı Dinçer Erkan’ın kızı Sibel Erkan’ı rehin alırlar. Çatışma sonuna kadarda Sibel Erkan’a bir zarara gelmemesi için her turlu çabayı gösterirler. 51 saat süren kuşatma sonucu Mahir Çayan yaralı Hüseyin cevahir ise katledildi.
Devrimci bir teorisyen, uzlaşmaz bir militan ve aynı zamanda Türkiye’de teslim olmayan devrimci militan geleneğinin tohumunu saçan fedai kuşağın öncüsünün adıdır Hüseyin Cevahir.
Mahir Çayan’la birlikte, Türkiye Halk Kurtuluş Partisi-Cephesi’nin kurucularındandır Hüseyin Cevahir. SBF‘de öğrenciyken yaz tatilinde Kürt kentlerini, köylerini dolaşıp burada gördüğü izlenimlerini yazdı. Doğru tespitleriyle ulusal sorun üzerine devrimci bakış açısının önünü açmaya çalıştı. Bu konuda hazırladığı broşür taslağı daha bitmeden 12 Mart cuntası ve başlayan operasyonlar sonucu yayınlanmadan kayboldu.
Yazdığı birçok yazılardan biri olan “Küba devrimi üzerine” inceleme yazısında; “Ortadoğu halklarının devrimci mücadelesi ve kurtuluşu birbirine sıkı sıkıya bağlıdır. Artık Ortadoğu’da Ürdün’ün, Lübnan’ın, vs. tek tek kurtuluşu değil, bütün Ortadoğu halklarının emperyalizmden ve feodalizmden kurtuluşu söz konusudur. Aynı şekilde, Latin Amerika’da da kurtuluş kıta çapında olacaktır” şeklindeki, “komşu ülke halklarının birlikte mücadele etmesi” yönündeki tespiti bugün de geçerliliğini koruyor.
Hüseyin Cevahir teorik çalışmaları dışında öyküler ve şiir yazardı. O çok yönlü devrim mücadelesi ve geleneğimizin öncülerindendi.
İste bugün isyanla direnenlerin yüreğinde birer Cevahir var.
Kısacık yaşamına sığdırdığı zenginliği ve donanımı hayatının sonunda da İstanbul Maltepe’de yoldaşı Mahir Çayanla birlikte 51 saat süren destansı bir direniş, teslim olmama geleneğini bizlere miras bırakarak sonsuzluğa kavuştuğunda tarih 1 Haziran 1971’di.
Hüseyin Cevahir soykırıma uğramış Dersimli Alevi Kürt bir ailenin çocuğuydu. Kendi halkının ve tüm halkların kurtuluşu için mücadelemizin öncüsü, yol açıcısı oldu.
Onun bizlere bıraktığı miras, bugün yaşamın her alanında, sokaklarda, barikatlarda, zindanlarda, işkence tezgâhlarında, dağ başlarında, çatışmalarda yani yaşımın her alanında yaşıyor.
Bu yüzden ismi nice çocuklarda, onu tanısalar da tanımasalar da bugün sokaklarda faşizmin her türlü tehditline rağmen inatla verilmekte, isyanla direnenlerin yüreğinde birer Cevahir var.
Cevahir yoldaşın Maltepe’de Yaktığı Direniş Geleneği Mücadelemizde Sürüyor…!